Kauno Nemuno salą su krantinėmis jungs 360 laipsnių panoramas atveriantys tiltai

8 rugpjūčio, 2018

Kauno Nemuno sala su abejomis upės krantinėmis bus sujungta dviem naujais pėsčiųjų ir dviračių tiltais, kurie ne tik leis salą dar labiau integruoti į miestą, bet jungtį tarp krantų praplės ir naujomis panoraminėmis viešosiomis erdvėmis. Tai paaiškėjo paskelbus Savivaldybės rengto viešo tiltų idėjos konkurso laimėtoją – projektą „360“. Jį pateikė architektų komanda KILD kartu su transporto ir infrastruktūros projektavimo įmonė TEC Infrastructure.

Pėsčiųjų–dviračių jungtis tarp abiejų Nemuno krantinių ir Nemuno salos, pagal laimėjusią koncepciją, bus sudaryta iš dviejų arkinės konstrukcijos tiltų – mažesniojo, jungiančio salą su Senamiesčiu bei Naujamiesčiu, ir didesnio – iš salos vedančio į H. ir O. Minkovskių gatvę.

Abiejų tiltų prieigose numatytos papildomos į esamą kontekstą organiškai įsiterpiančios viešosios erdvės – amfiteatrai, iš kurių bus galima grožėtis aplinkine panorama 360 laipsnių kampu. Centrinės tiltų dalys tuo metu projektuotos taip, kad šioms miesto panoramoms turėtų kuo mažesnį poveikį. Didysis tiltas per pagrindinę upės vagą kurs plonos tiesės įspūdį.

Nuo vandens paviršiaus abu tiltai bus pakelti tik tiek, kad netrukdytų laivybai, o jų estetinis vientisumas išryškinamas nenaudojant tarpinių atramų bei ansambliškai integruotų viešų erdvių architektūrine išraiška. Projekto pagrindinis konstruktorius Vilius Karieta drauge su architektais nugludino architektūrinius ir techninius projekto sprendimus. Šio projekto vadovas yra Mantas Markevičius.

„Kauno Nemuno sala yra unikali vieta, kurią verta kuo labiau atverti miestui, įtraukti į jo socialinį ir kultūrinį gyvenimą. Naujoji pėsčiųjų bei dviračių tiltų jungtis paskatins šiuos procesus, praplės miestą, o jo gyventojams ir svečiams suteiks daugiau judėjimo laisvės, erdvių džiaugtis ir grožėtis Kauno panoramomis. Puiku, kad galime prie to prisidėti ir daryti tai dirbdami kartu su  profesionaliais, aktualių idėjų nestokojančiais ir savo talentą tarptautiniu mastu jau įrodžiusiais partneriais“, – sako TEC Infrastructure vadovas Arūnas Ruokis.

KILD komandos narys architektas Petras Išora pažymi, kad kuriant naujosios krantinių ir salos jungties koncepciją siekta išryškinti vietos kontekstą, akcentuojant tiltus pratęsiančias viešąsias erdves, o patiems tiltams renkantis santūresnius architektūrinius sprendimus. Kartu jie turėtų užtikrinti patogų ir sklandų judėjimą tarp salos ir skirtingų miesto dalių.

„Pagal mūsų siūlomą idėją, salos ir krantinių jungtis ne tik atveria naujas galimybes pėsčiųjų ir dviračių judėjimui, tačiau ir kuria viešas erdves pabūti, atsikvėpti, susitikti ir pamatyti miestą – pabrėžiame tiek Senamiesčio, tiek Nemuno salos ir Aleksoto krantinių panoramas. Tiltų architektūriniai sprendimai, nors yra šiuolaikiški ir pakankamai minimalistiniai, bet kartu sujungiant pusiau atviros arkinės santvaros konstrukcijos bei techniškų detalių estetinę raišką, nurodo ir į čia anksčiau veikusį uostą bei jo infrastruktūrą. Savo sprendimus taip pat derinome prie numatytos Nemuno salos plėtros, čia planuojamų statybų“, – sako P. Išora.

Planuojama, kad Nemuno saloje ateityje įsikurs M. K. Čiurlionio koncertų centras, Nacionalinis mokslo ir inovacijų centras „Mokslo sala“. Šiuo metu čia veikia „Žalgirio“ arena, yra įrengtos rekreacinės erdvės.

Konkurso laimėtojai su Kauno miesto savivaldybe jau artimiausiu metu pasirašys sutartį ir pradės naujosios Nemuno pėsčiųjų ir dviračių jungties detalaus projektavimo darbus.

Tai jau ne pirmas įvertinimo sulaukęs KILD architektų komandos tiltų projektas. Praėjusiais metais vilniečiai laimėjo pirmąją vietą tarptautiniame ekologiško tilto projekto Seulo miestui konkurse ir už Lietuvos vardo garsinimą Prezidentės Dalios Grybauskaitės buvo apdovanoti „Globalios Lietuvos“ apdovanojimu. KILD vienija architektus Ivane Ksnelashvili, Petrą Išorą, Oną Lozuraitytę bei Dominyką Daunį.

UAB TEC Infrastructure yra TEC įmonių grupės, veikiančios infrastruktūros, pramonės ir energetikos projektavimo ir konsultavimo srityse, dalis. Grupėje dirba 94 darbuotojai, iš kurių 70 – kvalifikuoti inžinieriai. Iki šiol UAB TEC Infrastructure yra suprojektavusi ir parengusi ne vieną Lietuvos gerai žinomą infrastruktūros objektą: Alytaus pėsčiųjų tiltą, arką ties Žemaitkiemiu A2 magistraliniame kelyje, Jakų žiedinė sankryža prie Klaipėdos ir kitus. Šiuo metu įmonė įgyvendina Rusnės estakados projektą.