Transporto ir infrastruktūros projektavimo įmonė TEC Infrastructure kartu su architektų komanda KILD visuomenei įvertinti pateikė dviejų pėsčiųjų tiltų per Nemuną nuo Aleksoto iki Nemuno salos ir nuo Nemuno salos iki Karaliaus Mindaugo pr. projektinius pasiūlymus.
Pėsčiųjų ir dviračių jungtis tarp abiejų Nemuno krantinių ir Nemuno salos bus įgyvendinta pastatant du tiltus. Mažesnysis tiltas jungs salą su Senamiesčiu ir Naujamiesčiu, didysis – iš salos ves į H. ir O. Minkovskių gatvę. Abiejų tiltų prieigose numatytos papildomos viešosios erdvės – Nemuno tilto amfiteatrai, iš kurių bus galima grožėtis aplinkine panorama 360 laipsnių kampu, ir Kanalo tilto parko prieigų aikštė.
„Du tiltai sudarys vientisą jungtį, kuri į vieną sistemą sujungs miesto plėtrai svarbius objektus: istorinį Kauno miesto centrą, rekreacijai skirtą Nemuno salą, planuojamą Nacionalinį mokslo ir inovacijų centrą ir M. K. Čiurlionio koncertų salę, paskatins kairiojo kranto pramoninių teritorijų Aleksote bei žemutinėje Fredoje konversiją, pagerins pėsčiųjų ir dviratininkų susisiekimą tarp abiejų Nemuno krantų. Vieta išskirtinė, tad projektuodami būsimus tiltus siekėme sujungti patogumą, funkcionalumą ir estetiką, kad miestiečiai šia unikalia viešąja erdve prie vandens norėtų ir galėtų naudotis visais metų laikais. Taigi miesto gyventojų, kaip pagrindinių šios zonos naudotojų, ir kitų specialistų nuomonė mums labai svarbi, tad kviečiame iš anksto susipažinti su šiuo projektu“, – sako TEC Infrastructure projektuotojų ir KILD architektų komanda.
„Nemuno tiltai bus ikoniški viešosiomis erdvėmis ir lengvomis ažūrinėmis konstrukcijomis, bet kartu nuosaikiai įsikomponuos Senamiesčio kaimynystėje. Architektūrine kalba didysis tiltas primins Nemuno salos vietoje XX a. pradžioje veikusio uosto charakterį ir čia buvusius santvarinius tiltus. Nauja jungtis stiprins miesto savitumą ir suteiks naują formą miestiečių mėgstamai erdvei, atvers naujus vaizdus bei kartu primins buvusius istorinius uostamiesčio ženklus Nemuno akvatorijoje“, – papildo KILD architektai ir kviečia visus į projekto pristatymą-parodą, kuri nuo sausio 8 d. veiks Kauno architektų namų galerijoje (Vilniaus g. 22, palėpėje).
Sausio 11–12 dienomis parodos darbo laiku (14–19 val.) čia bus galima susitikti ir pabendrauti su projekto autoriais – KILD architektų ir TEC Infrastructure projektuotojų komandomis.
Projekto pristatymas:
• Kauno miesto savivaldybės interneto svetainėje http://www.kaunas.lt
• TEC Infrastructure pagrindinėje buveinėje L. Zamenhofo g. 3, Vilniuje, darbo dienomis 7.30–16.30 val. iki sausio 14 d.
• Paroda Kauno architektų namų galerijoje (Vilniaus g. 22) sausio 8–20 dienomis, nuo 14 iki 19 val. Čia naujasis projektas bus pristatomas išsamiausiai: 3D vizualizacijomis, vaizdo medžiaga ir maketu.
Viešas projektinių pasiūlymų svarstymas numatytas 2019 m. sausio 14 d. 17 val. Kauno miesto savivaldybės administracijos Mažojoje salėje, Laisvės al. 96, Kaune.
Išsamiau apie dviejų pėsčiųjų tiltų per Nemuną Kaune projektą:
• Siūlomi pėsčiųjų tiltai pėsčiųjų ir dviračių srautais sujungs abu Nemuno krantus (Senamiestį ir Naujamiestį bei atnaujinamą Aleksoto krantą) bei sustiprins Nemuno salos kaip centrinio parko – jungties bei rekreacinės zonos tarp abiejų miesto centrinės dalies krantų – funkciją.
• Tiltų ir prieigų kompozicija kurs optimalų pėsčiųjų ir dviratininkų susisiekimą tarp krantinių ir salos bei charakteringai ir organiškai išplėtos lokalias jungtis, kurs viešąsias erdves ties tilto atramomis ir upe.
• Nemuno tilto atramos papildytos amfiteatrais – taip bus gaunama kelių lygių erdvė leisti laiką su panoraminiu vaizdu ir aktyviomis veiklomis.
• Kanalo tiltas – krantinės tęsinys link salos formuos aikštę ir parko prieigas ties Ugniagesių rūmais.
• Nemuno tiltas išsiskirs lengva ažūrine konstrukcija, tilto centras vizualiai minimalus, o pradžios bus charakteringos krantams.
• Nuo vandens paviršiaus abu tiltai bus pakelti tik tiek, kad netrukdytų laivybai, o jų estetinis vientisumas išryškinamas nenaudojant tarpinių atramų.
Projekto rengėjai:
KILD architektai:
Architektai-autoriai: Dominykas Daunys, Petras Išora, Ivane Ksnelashvili, architektė Ona Lozuraitytė
TEC Infrastructure: konstrukcijų dalių vadovai Vilius Karieta, Romas Dulieba, statinio projekto vadovas Mantas Markevičius
Istorikas Gediminas Kasparavičius