Centrinėje Vilniaus dalyje, prie pat geležinkelio stoties, šiuo metu yra įsikūręs lokomotyvų remonto depas, priklausantis „LTG Cargo“. Vykdant projektą, viena pagrindinių užduočių – gamybinę bazę iš Vilniaus miesto centro (Geležinkelio g. 12 ir Švitrigailos g. 39) perkelti į Vaidotų geležinkelio stoties teritoriją.
„LTG Cargo“, žvelgdami į ateitį, naujame depe pageidauja turėti technologijas bei galimybes remontuoti, aptarnauti lokomotyvus, kurie atitinka naujus standartus ir yra plačiai naudojami Europoje. Pasak LTG generalinio direktoriaus Egidijaus Lazausko, depas bus pritaikytas ir europinės 1435 mm pločio vėžės riedmenų bei elektrovežių remontui. Taip pat, perkėlus lokomotyvų remonto depą į Vaidotus, į jį tikimasi perkelti apie 400 darbo vietų.
Įgyvendinus stoties rajono transformacijos projektą „Vilnius Connect“, miesto centrinėje dalyje esanti teritorija galės virsti visuomenei patrauklia darbo, laisvalaikio ir pramogų vieta. Be to, Vilniaus geležinkelio stotis taps dar didesniu lankytojų traukos centru per Lietuvą nutiesus „Rail Baltica“ atkarpą.
„Iš Vilniaus bus galima pasiekti Varšuvą, Rygą, Pernu ar Taliną, todėl norime, kad stotis taptų naujaisiais miesto vartais, reprezentuojančiais Vilnių ir Lietuvą. Kartu su miestu bus bandoma sukurti modernią ir kokybišką viešojo susisiekimo paslaugų infrastruktūrą bei erdves, patogias ir keliauti, ir būti“, – sako E. Lazauskas.
TEC Industry, kartu su Prancūzijos įmone „EGIS“, sudarė konsorciumą ir nugalėjo „LTG Cargo“ skelbtame konkurse.
„Pirmiausia, turime užduotį išanalizuoti šiuo metu Vilniaus centre esančio depo veiklą – kokie lokomotyvai yra remontuojami, kiek jų yra remontuojama, kokios technologijos, įrenginiai yra naudojami, kaip vyksta visi procesai. Išanalizavę šią informaciją, „LTG Cargo“ pateiksime savo koncepciją bei pasiūlymus“, – dalijasi verslo plėtros vadovas D. Čerkevičius.
Anot jo, išanalizavus esamą įrangą, jos tinkamumą naujai projektuojamame depe ir tiksliai suderinus projektavimo užduotį, bus imtasi projektavimo darbų. „Kartu su komanda paruošime projektą, kuriuo vadovaujantis bus galima pradėti naujo depo statybas“, – papildo specialistas.
Šiuo metu depe vykdoma lokomotyvų remonto ir priežiūros veikla, tad dabartiniame etape vyksta veiklos stebėjimas ir analizė.
„Mūsų kolegos iš Prancūzijos turi daug pasaulinės patirties šioje srityje – jie yra projektavę depus įvairiose šalyse. Šiuo metu jie stebi ir analizuoja, kaip depe dirba lietuviai. Tuomet įmonės „EGIS“ komanda sudėlios optimalų procesą, parinks rekomenduojamas technologijas, įrenginius ir pan. Pasitvirtinus planą, kaip atlikti remonto procesą, galėsime nuo nulio naujoje teritorijoje pradėti projektuoti modernų remonto depą Vaidotuose“, – pasakoja verslo plėtros specialistas. Planuojama, kad ateityje prie projekto dirbs daugiau nei 10-ies skirtingų sričių specialistų komanda.
TEC Industry specialistai bus atsakingi už šiuos darbus:
Projektavimo darbus planuojama užbaigti 2023-ųjų gruodį.
TEC Industry priklauso TEC įmonių grupei, kurioje taip pat yra bendrovės TEC Infrastructure ir TEC Consulting. Grupės įmonės teikia susisiekimo infrastruktūros, pramonės ir energetikos objektų projektavimo, konsultavimo, techninės priežiūros, projektų ir statybos valdymo bei kitas inžinerines paslaugas.