TEC patirties įvertinimas – Klaipėdos bangolaužio rekonstrukcija

15 rugsėjo, 2020

TEC Infrastructure liepos 17 dieną pasirašė sutartį su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija. Įmonė laimėjo konkursą Klaipėdos jūrų uosto šiaurinio ir pietinio bangolaužių rekonstravimui. Tai vienas didžiausių TEC rekonstrukcijos projektų uoste. TEC yra dirbusi su penkiais panašiais projektais, tačiau įmonė anksčiau dirbo su krantinėmis, o ne su šlaitais.

Rekonstruojami Šiaurinis ir Pietinis molai dėl kylančio vandens bus paaukštinti, tačiau jų išdėstymas nesikeis. Tai vienintelis Lietuvos tarptautinis vandens kelias, tad projektas svarbus ne tik TEC ir Klaipėdos jūrų uostui, bet ir visai Lietuvai. Ši sutartis – ilgalaikė, darbai truks 44 mėnesius.

Klaipėdos uostą nuo bangų saugantys bangolaužiai pastatyti maždaug prieš pusantro šimto metų. Antstato konstrukcija įrengta iš akmenų, supiltų tarp medinių polių. Viršvandeninė dalis sumūryta iš akmenų, vėliau apibetonuota. Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1 374 m, o šiaurinio – 733 m. Uoste didėjant didžiųjų laivų skaičiui, atsinaujinimas neišvengiamas – eksploatuojant prastėjančios būklės bangolaužius būtų apribotas laivų eismas, didėtų laivų ir krovinių prastovos.

„Sweco Lietuva“ parengė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto šiaurinio ir pietinio bangolaužių rekonstravimo projektinius pasiūlymus, poveikio aplinkai vertinimą, inžinerinius geologinius tyrinėjimus bei techninį projektą, kurio sprendiniuose numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius. Abu bangolaužiai numatytose vietose bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės. Ant pietinio bangolaužio bus įrengtos ir apžvalgos aikštelės gyventojams, tad rekonstrukcija suteiks naudos ne tik Klaipėdos uostui, bet ir miesto lankytojams, kurie galės pasidžiaugti jūros vaizdu žvelgdami į Baltiją nauju rakursu. Bangolaužius planuojama rekonstruoti per trejus metus.

Įgyvendinus projektą, Šiaurinis ir Pietinis molai taps saugesni, pagerės uosto logistika, dėl to mažės krovinių gabenimo laikas. Kadangi laivai pakeliui į uostą praleis mažiau laiko, sumažės tarša. Naujos apžvalgos aikštelės įkvėps uostui dra daugiau gyvybės.

Darbai būtų atliekami dviem etapais. Pirmajame etape bus tvirtinami pietinis ir šiaurinis molai, įrengiamos abiejų bangolaužių atraminės sienutės,o antrajame – tvirtinamas Kuršių nerijos šlaitas.

TEC Infrastructure priklauso TEC įmonių grupei, kurioje taip pat yra bendrovės TEC Industry ir TEC Consulting. Grupės įmonės teikia susisiekimo infrastruktūros, pramonės ir energetikos objektų projektavimo, konsultavimo, techninės priežiūros, projektų ir statybos valdymo bei kitas inžinerines paslaugas.